Hej.
Idag tänkte jag berätta om Tillsammans Åkersberga.
Det är en fantastisk organisation. Det är en mötesplats för nyanlända i Sverige och svenskar som bott här länge. Syftet är att alla måse integreras i samhället och att de som kommit till Sverige precis och svenskar ska få kontakt så att man minskar känslan av utanförskap. 
 
Alla är välkommna! Unga som gamla, och det kostar inget.
 
Det behövs även volontärer dit som vill hjälpa att lära ut skolämnen till nyanlända.
 
Själv skulle jag väldigt gärna vilja vara volontär och hjälpa människor. Men tyvärr jobbar jag så sena tider på mitt arbete att jag inte hinner..
 
 
Aktiviteter man kan göra hos Tillsammans Åkersberga är målning, spela gittar, dansa, fika, lära sig det svenska språket och andra skolämnen. Och så kan man såklart vara volontär om man har möjlighet och vilja.
 
Det är fantastiskt att det finns sådana här ställen som hjälper människor in i samhället och där nyanlända och svenskar lär känna varandra. Det behövs.
 
Till er alla som vill lära er det svenska språket och komma in i samhället rekommenderar iag dem verkligen!
 
Läs mer här: http://www.tillsammansakersberga.com/
 
 

Kommentera

Publiceras ej