Min erfarenhet av att bo i andrahand.
 
Jag hyr i andrahand lägenhet. Personen jag hyr av ger mig utskällning när hon tycker att jag för ofta har besök av vänner. Har jag besök fler än 2gånger i veckan tolkar hon det som att någon har flyttat in i lägenheten och pågrund av att jag har vänner som besöker mig höjde hon hyran med 300kr per månad och blev arg på mig för att jag har vänner som besöker mig. Förhöjd hyra och utskällning fick jag på grund av det..
 
Vidare klagar hon på att det blir ränder på marken utanför huset då mina gäster parkerar där. (Finns ingen annanstans att parkera)
 
Hon skäller ut mig om jag någon gång glömmer hämta min tvätt i tid nere i tvättstugan eftersom vi delar tvättstuga. Och hon säger surt att "vad sent du tvättar" fast hon vet att jag jobbar sent och inte är hemma dagtid. 
 
Hon klagar och gnäller att jag har marsvin fast hon själv har hund. Hon säger att jag måste sälja marsvinen fast att jag inte har dem på möblerna.
 
Varje gång hon ringer mig får jag en klump i magen eftersom hon alltid enbart har negativa saker att säga när hon pratar..
 
Jag önskar hitta ett nytt hem med trevlig hyresvärd.

Kommentera

Publiceras ej