Solskydd!
 
Nu äntligen när sommaren är här slänger många av sig kläderna och går i väldigt lite kläder.
själv försöker jag att inte gå i väldigt lite kläder eftersom jag som hudterapeut vet om hur solen påverkar huden. Huden åldras av solen och det finns risk för pigmenteringar och hudcancer. 
 
Jag använder personligen alltid solskyddsfaktor 50. Jag tänker också på att använda solskyddsfaktor som skyddar mot både UVA och UVB strålar. UVB är de strålarna som bränner huden medans UVA är de som åldrar huden.Därför köper jag solskydd som har både UVA och UVB skydd. 
 
Sedan vill jag personligen att mitt solskydd ska innehålla både kemiskt och fysikaliskt solskydd eftersom det fårmig att känna mig säkrare psykiskt!
 
Vissa solskydd är enbart fysikaliska och andra är enbart kemikaliska. Vissa har båda skydden! Egentligen går det bra om solskyddet enbartb är fysikaliskt eller kemikaliskt men själv vill jag ha båda. :) 
 
Om du vill minska hudens åldrande i solen tänk på att ha ett solskydd som även skyddar mot UVA!
 
 
Just nu använder jag Vichys solskydd från apoteket som uppfyller alla dessa kriterier som jag har. Den känns inte heller så fet i konsistensen.
 
 
 
 
Ett annat solskydd som jag också gillar är ett solskydd från Elisabeth arden pro. Den är dyr men jag gillar konsistensen på den och att den har lite färg i sig, den känns som en tunn foundation. Jättehärlig!
 Den är också solskydd 50 såklart! (Eftersom jag är så ljus i huden använderjag spf 50)
 
 
och ja, man blir ändå brun fast man använder solskydd.
 
 
Jag gillar att testa produkter och skriver såklart om de produkter jag gillar i bloggen!
Vad har ni för favoriter?

Kommentera

Publiceras ej