För mig är det viktigt att hjälpa människor som behöver hjälp - det vill säga vara en god medmänniska.
 
Jag tror att eftersom mitt liv inte alltid har varit en dans på rosor har det gett mig vilja och styrkan att hjälpa andra människor som behöver hjälp på något vis. Det kan exempelvis vara att hjälpa invandrare med språket. Jag arbetar exempelvis som volontär med att hjälpa människor som kommit till Sverige med språket, pratar med dem och försöker involvera dem i samhället. Det känns väldigt givande!
 
Jag skulle väldigt gärna arbeta på en kvinnojour och hjälpa kvinnor som blir utsatta eller arbeta med något annat där jag hjälper behövande!
 
 Helt plötsligt känns ens egna problem så himla små...
 
Med detta inlägg vill jag inspirera andra människor till att vara goda medmänniskor!

Kommentera

Publiceras ej