Hur man mår bättre när man mår dåligt.
Alla människor mår dåligt ibland. Det är naturligt. Däremot är det olika hur hårt vi upplever saker då det händer jobbiga saker. Vissa människor verkar knappt reagera alls på en sak som en annan människa skulle må jättedåligt över. Vi är olika och tur är väl det. Kriser och jobbiga situationer drabbar alla människor ibland. Olika ofta såklart, men alla drabbas. Glöm inte det.
 
 
Såhär gör du för att må bättre:
När jag har dåliga dagar har jag olika 'lösningar' som får mig att må åtminstonne lite bättre. 
Det är att gå till gymmet och springa av mig känslorna på löpbandet och därefter tar jag träningscykeln och efter det kör jag hårt på maskinerna. Efteråt känns det bättre.
Annat jag kan göra är att hålla mig extremt sysselsatt med något som är betydelsefullt för mig. Det kan vara att lära mig ett nytt språk online, hjälpa människor med problem som volontär. (att fokusera på andras problem genom att hjälpa dem får mig att fokusera mindre på mig sjkälv vilket just då är skönt!). Annat som hjälper är att köpa en riktigt god chokladkaka eller bakelse och lyxa till det för sig själv exempelvis. Eller ställa mig i en varm dush och dusha länge, när jag kommer ut mår jag ofta lite bättre. Det kan ibland oxå hjälpa att träffa vänner och fokusera på sin vän i stället för sig själv.
Dessa tips funkar såklart nog inte vid en depression men är man nedstämd utan att vara deprimerad tycker jag att det hjälper . :) 
 
Hoppas det kan hjälpa någon!
 
Har du själv något tips, kommentera gärna under :)

Kommentera

Publiceras ej