Jag måste tipsa er om batiste torrschampo. Det är så bra.
 
För er som inte vet vad ett torrschampo är: ett torrschampo är ett schampo som man sprayar i håret när håret är fett för att få håret att se rent ut. Man sprayar det i håret när håret är torrt och man sköljer altså inte bort torrschampot så som man gör med ett vanligt schampo!
 
Jag tycker att torrschampo är bra att använda mellan tvättarna om man har problem med att ens hår fort blir fett. Använder man torrschampo mellan de vanliga hårtvättarna så behöver man inte tvätta håret lika ofta eftersom håret inte ser fettigt ut lika fort.
 
Livet blir så mycket lättare av torrschampo. Jag tycker att batiste torrschampo är jättebra!
 
Man spar både tid på att slippa tvätta håret så ofta och dessutom är det bra för ens hårfärg att inte tvätta håret för ofta eftersom färgen rinner ut fortare annars! Dessutom blir det lätt en ond cirkel om man tvättar håret för ofta med vanligt schampo som gör att håret börjar producera mer och mer fett. En ond cirkel helt enkelt. Har man hamnat i den onda cirkeln tycker jag det är jättebra att använda ett torrschampo mellan tvättarna så att man vänjer håret med att det inte blir tvättat lika ofta längre , då kommer håret sluta bli fett lika fort dessutom!
 
Dessa är anledningarna till att jag älskar torrschampo! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej