Hej.
Ibland tar livet oväntade förändringar. Det blir helt enkelt inte så som man tänkt sig och som man önskat sig ibland. Jag har vant mig vid att livet är så. Det är samtidigt det som är spänningen med livet att man aldrig vet vad som kommer hända .. man kan aldrig vara säker i detta liv. helt plötsligt står du där utan partner eller utan jobb eller någon du älskar av hela ditt hjärta har dött eller så kan ni inte vara tillsammans längre och då undrar du:  vad ska jag göra nu?
 
När oväntade saker händer försöker jag glädjas åt mitt jobb. Även om alla människor blir ledsna eller nere ibland ger det mig en sådan glädje när jag ger mina kunder fina naglar, en fransförlängning eller ansiktsbehandling av anledningen att jag vet att jag gett den människan glädje och energi.  Det gör mig så glad de gånger då jag ser vissa kunder komma in smådeppiga i salongen och när de försvinner från salongen lämnar de salongen med ett leende på läpparna och tackar mig så mycket. Jag ser hur många av mina kunder liksom lyser upp efter att de varit hos mig och det är det som ger mig glädje att fortsätta jobba med det jag gör.. att jag sprider glädje till människor!
 
- När oväntade saker händer är det skönt att ha kunder att fokusera på för då blir jag själv glad av att kunden blir glad och fokuserar inte på mig själv.
 
Jag är glad över att jag får sprida glädje bland människor. Jag får helt enkelt fokusera på det och glömma allt annat..
 
Det älskar jag med mitt yrke: att sprida glädje till andra.

Kommentera

Publiceras ej