Hårolja
Hårolja är något som blivit väldigt populärt under den senaste tiden. För några år sedan var det inte lika många som använde det men numera har det blivit väldigt populärt och jag förstår verkligen varför. För man kan använda hårolja på topparna för att få håret att se glansigt och vårdat ut. Oljan gör även att håret inte ser lika slitet ut och att topparna ser fräschare ut. Därför älskar jag hårolja.
 
 
Hur använder man hårolja?
Ta ca 2-3 pump hårolja i handen och fördela ut i handflatorna; därefter fördela ut produkten i hårtopparna och hårlängden. Håret kommer se fräscht ut.
O.b.s. lägg absolut inte hårolja i hårbotten för då kommer håret se flottigt ut. Så håll dig till topparna och en del av längden på håret men ej för högt upp för att undvika fettigt hår.
 
Ett annat sätt att använda hårolja på är att blanda både hårinpackning och hårolja tillsammans och att sedan sova med blandningen i håret. Jag brukar göra detta ca en gång i veckan och när jag vaknar sköljer jag ur blandningen och woooow vilken känsla på håret! Håret känns så mjukt, glansigt och välmående när jag gjort detta.
Vilken känsla! 
 
Jag rekommenderar att man köper inpackning och hårolja från en frisör då deras produkter är bättre än de man köper på kicks eller ica. Visst kostar det lite mer men det är värt pengarna då håret blir så fint och välmående! Vem vill inte ha ett välmående hår liksom?
 
Eftersom jag är frisör har jag såklart testat många oljor. Jag har testast matrix oil wonders egyptian hibiscus, lanza keratin healing oil, moroccanoil, exquisiteoil (både den rosa och gula) m.fl. Jag ska berätta om mina favoriter.
 
Min åsikt
Min favoritolja är keratin healing oil från lanza och det är den jag använder just nu. Den doftar supergott och ger håret en härlig glans utan att tynga ner håret. Jag gillar den. 
 
Min andra favorit är exquisiteoil (den rosa) från matrix. Det jag gillar med den oljan är att den inte känns så tung vilket gör att den inte tynger ner håret så mycket.  Vissa andra oljor kan tynga ner håret mer. Har man väldigt frissigt hår tycker jag dock att den gula exquisiteoil är bättre eftersom den känns lite fetare och även drygare än den rosa då man behöver ta ännu mindre av den. 
 
Moroccanoil var en helt okej olja men till mitt hår föredrar jag dessa andra 3 oljor eftersom jag upplevde moroccanoil som så himla fet när jag testade den för länge sedan. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej