Färgbomb (inpackning med färgpigment) är någonting som blivit väldigt populärt på senare tid.
Tanken med färgbomb är att man ska använda det mellan färgningarna för att underhålla färgen mellan frisörbesöken. Färgen kan ju bli lite urtvättad med tiden om man inte underhåller den. 
 
Jag tycker att det är en himla bra uppfinning med färgbomber! 
 
Jag har köpt nyanserna 411 och 200 av märket revlon. Jag tänker blanda dessa två för att underhålla min bottenfärg. Jag blandar dem för att få exakt den färgen jag vill ha. om jag bara skulle ta nyans 411 skulle nyansen bli enbart brun, men eftersom jag vill ha lite skiftningar av lila kommer jag blanda i lite av nyansen 200. 
 
Hur man använder färgbomb:
tvätta håret med schampo, handukstorka håret, lägg i 8-10pump av färgbomben och fördela ut i håret, låt verka minst 3min (jag brukar låta den verka 30min för ännu intensivare färg) , jag rekommenderar även balsam efteråt för att stänga igen hårets fjällskikt igen. 
 

Kommentera

Publiceras ej