Har ni tänkt på att man är 9timmar om dagen på sitt jobb. 1 timme restid till jobbet och 1 timme hem. Vissa har längre resvägar. Men om vi räknar så är det 11 timmar. Sen när man kommer hem ska man laga mat, äta, diska. (1h för laga mat, äta och diska kanske?) = 12 h. sen behöver man sova 8h = 20h! Ibland måste man handla mat också, tvätta kläder och städa. Vissa tränar dessutom och vissa har barn på dagis man ska hämta och lämna....... Tänk, utan träning, tvätta kläder, städa, handla, hämta barn på dagis så har det gått 20H av dygnet bara på resvägar till jobb, att jobba, laga mat, äta, diska, sova! Är det inte sjukt.....Sen behöver man 1 H när man vaknar på morgonen innan man går till jobbet att varva ner och äta frukost... Då har man bara 3 h kvar på dygnet till annat!! Och då har jag ine ens räknat med  träning, tvätta kläder, städa och handling av mat och ev. hämta och lämna barn på dagis för de om har barn.
Hur hinner människor med allt detta?? Jag har undrat var tiden tar vägen men till såna här saker går ju sjukt mkt tid när man väl tänker efter.
 
Och om man tänker efter så lägger man JÄTTEMYCKET tid på att vara på jobbet... därför är det viktigt att man trivs på sitt jobb. man är nästan gift med jobbet/skolan.
Vilka yrken/jobb  tror ni att man trivs bäst med?
Jag tror att det är med yrken där man känner att man gör bra skillnad och kan hjälpa andra människor till utveckling eller där man gör andra männikor glada. Vad tror ni? Exempel på jobb/arbeten där man trivs. ??

1 kommentarer

Andrea

13 Jul 2015 15:03

Jag tror det är så himla individuellt med jobb och vad som gör en lycklig...jag tror dock inte att målsättningen med det man jobbar med bara ska vara att tjäna så mkt pengar som möjligt, då blir det nog psykiskt väääldigt många timmar på jobbet..själv pluggar jag till sjuksköterska och i det jobbet finns verkligen inga pengar men min insats är viktig och jag trivs med människor så då tror jag att 8-9 timmar per dag kan funka :)

Kommentera

Publiceras ej