Hej allihop.

I dag har jag varit i skolan. Jag älskar Elisabethskolan. Lärarna är så gulliga och duktiga. Dessutom är alla klasskamrater också snälla. (men trotts det har klassen blivit grupperad vilket det alltid blir i tjejklasser enligt min erfarenhet.)

Det var också bra REA på produkter från Matis och Decleor. Det var superbra priser så jag köpte både serum, dagkräm, peeling och massa andra hudvårdsprodukter. :) Härligt verkligen! Jag verkligen älskar bra krämer och hudvård. Alltid kul att prova nya produkter dessutom. ;)

I går fick vi lära oss avancerad hudvård från Elisabeth Arden Pro. Här snackar vi hudvård som verkligen ger resultat där man kan förbättra huden på många märkbara sätt! WOW säger jag bara. Vi fick se bilder på tjejer som hade grova acneärr som blivit av med alla dessa genom att gå på ansiktsbehandlingar med penslingar (med syror) av Elisabeth Arden Pro. Man kan även behandlar linjer m.m. med deras produkter. 

I dag har vi vaxat underben i skolan vilket var skönt eftersom jag redan har erfarenhet av att jobba med vax. :) Men man kan ju alltid lära sig nya saker (och jag har ju inte jobbat med spatelvax som vi lärde oss praktiskt idag) och det är det som är så fantastiskt roligt med mitt yrke! Jag fullkomligt älskar mitt jobb i skönhetssalong och jag ångrar inte ett dugg att jag valde att vidareutbilda mig till hudterapeut. Vi lär oss så mycket nya saker varje dag i Elisabethskolan så det inte är klokt. Det är fantastiskt kul! Och det är så roligt att göra mina kunder snygga - och se vilket självförtroende dem får på grund av det! Fantastiskt jobb har jag !=)

Dock så undrar jag hur många hudterapeuter som verkligen får jobb. Det finns många hudterapeutskolor i bara Stockholm och det examineras nya hela tiden... så det är nog inte så lätt att få jobb för många tror jag eftersom det är så många som utbildar sig.

Just nu håller jag på att tvätta kläder.. ska snart plugga mer anatomi om cellen och mer om sjukdomarna till pedikyren. Det är mycket att studera...

och i morgon jobbar jag igen som vanligt på Lördagar...

Trevlig helg på er!;)

 

 

Kommentera

Publiceras ej