Jag trivs superbra på Elisabethskolan. Lärarna är supergulliga, kunniga och pedagogiska.
Nu har jag gått där i en månad och det är helt sjukt hur mycket man lär sig under så kort tid.
 
Jag går utbildningen på heltid under ett år och läser så mycket fakta som många andra skolor läser under 2 år vilket såklart innebär att det är högt tempo. Det kan bli upp till 3prov per vecka. Jag har lärt mig supermycket redan nu under en månad. Tiden går så fort och jag älskar varenda sekund medan jag är i skolan. Allt vi gjort hittills har varit superkul eftersom att jag är så intresserad av det vi lär oss. Jag känner en sådan passion för det vi lär oss och jag älskar även mitt jobb i skönhetssalongen.
 
I dag gick läraren igenom lackning av naglar och filteknik vilket blev lite repetition för mig eftersom jag redan jobbar med naglar i salong men det var ändå intressant och det är aldrig dumt med repetition. Jag förstår att läraren måste ta allt från grunden och en sak i taget eftersom att de flesta i klassen inte har någon erfarenhet från skönhetsbranchen sedan innan men det kan också vara lite skönt när det blev lite slappt i dag då det är Fredag.
 
I morgon jobbar jag. Jag tror att jag är helt fullbokad med kunder som ska göra fransförlängningar. Det är superkul!
 
Varför valde jag Elisabethskolan?
Jag valde Elisabethskolan eftersom att det är den här skolan som har bäst rykte i skönhetsbranschen.
Det finns fler skolor som är godkända av Shr. (shr kontrollerar kvaliten på hudterapeutskolor.)
Dock så har jag endast hört bra saker om Elisabethskolan.
 
Jag funderade även på Gilda skolan först eller att gå International Beauty school då dessa skolor också är godkända av SHR och därför också ska hålla hög kvalitet. Sedan blev det Elisabethskolan eftersom att den kändes rätt. Jag hade lätt att göra ett genomtänkt beslut eftersom jag jobbat i branchen i några år innan jag började studera och därför hade bra inside information om olika skönhetsskolor.
 
Jag har också hört dåliga saker om andra skolor... !:)
 
Jag är säker på att jag valt rätt skola!

1 kommentarer

Johanna

14 Oct 2015 15:21

Hej!
Jag hittade din blogg då och jag letar runt bland hudterapeut utbildningar. Jag är intresserad av skolorna som finns i Stockholm. Elisabethskolan verkar bra, är det någon i skola Stockholm du avråder från?
Mvh Johanna

Svar: Hej. Jag skulle ta en skola som är godkänd av SHR. Sedan är det alltid en fördel om skolan erbjuder dig att ta CIDESCO så att du har en internationell examen ifall att du skulle vilja jobba utomlands. Jag vill inte prata illa om någon skola så därför säger jag inga namn men var noga med att utbildningen är på minst ett år på heltid (annars 2år) så att du får en bra utbildning. Längden är viktig på utbildningen och att den inte är på distans. det är trotts allt ett praktiskt yrke. Lycka till =)
M P

Kommentera

Publiceras ej