Man kan ringa vårdguiden om man har frågor om sjukvård och jag blev chockad i dag när jag ringde och hon som svarade var otrevlig. Hon röt att "ja men lyssna då" innan man ens hunnit formulera klart sin fråga och sa "men hyr tror du jag ska veta det där?" på ett otrevligt sätt.
 
Jag tycker generellt att vi som bor i Sverige har det väldigt bra ; vi bor i ett fredligt land, vi har pengar,  mat och vatten så att vi klarar oss. Demokrati m.m. Många har också råd med lyx! Men en sak jag tänkt på är att vårdpersonalen borde bli utbildade i hur man behandlar patienter ; att de ska vara trevliga. Det tror man ska vara en självklarhet i ett land som Sverige men det är inte alltid så har jag märkt. Sjukvårdspersonal är ju till för att vårda patienter och då borde de ju också vara trevliga. Jag menar; det är redan synd om patienterna som är sjuka.  Jag blir alltid lika förvånad när jag möter på otrevligt folk inom vården.
 
kanske var denna person son svarade bara ett undantag?  Det är verkligen bra att det även finns kompetenta och bra vårdpersonal! 
 
Detta var några viktiga tankar om vården och hur den kan förbättras!

Kommentera

Publiceras ej