Jag tror att min kompis kompis är psykopat.  Vi bodde hos dem i Spanien under semestern (där hon har en lägenhet.) Min kompis är jättesnäll men tjejen som ägde lägenheten var psykopat misstänker jag. I början lekte hon jättesnäll i typ 2-3dagar, sen vände hon plötsligt och började skrika på både mig och sina barn utan anledning.  Sen vart hon plötsligt snäll igen och så vände det tillbaka igen fram och tillbaka.  Hon sa oförskämda saker sen helt plötsligt igen.  Jag tycker hemskt synd om hennes barn som måste stå ut med henne ... Hennes 10 åriga dotter var väldigt ouppfostrad och försökte manipulera till sig pengar från andra. Först tog hon pengar och om personen sa nej så försökte hon manipulera genom att börja gråta för att få pengarna (strategi av henne) ... vissa människor borde inte bli föräldrar. För kolla hur hennes dotter blivit på grund av mamman! Det var en läskig upplevelse att bo med en psykopat en vecka.  Min vän märkte också att något var fel på sin vän. Han hade aldrig rest med henne och fick nu se hennes sanna natur..  När man reser lär man verkligen känna de man reser med. Detta var en läskig upplevelse och jag har aldrig "levt" så nära en psykopat tidigare och det skrämde mig rejält att se hur hon behandlade sina gäster och barn! Om jag ser någon som jag misstänker är psykopat - då springer jag iväg rent ut sagt! Man ska vara jätteförsiktig med sådana människor. Men nu bodde vi ju bland en så då var det svårare men jag försökte såklart hålla mig borta från denna kvinna.
 
Jag tror anledningen till varför hon vände och blev "knäpp" var för att jag umgicks mycket med min kompis och tog hans tid från henne så hon blev avundsjuk. Även dottern blev avundsjuk på att jag och min vän umgicks mycket eftersom även hon ville umgås med honom... Men han var ju den jag åkte dit med och den enda jag kände. Psykopater gör allt för sin egen skull så förmodligen var hon vän med min vän för att utnyttja honom. Jag kan inte förstå hur man kan vara en så hemsk människa att inte bry sig om andra personers känslor och hur andra mår!
 
Jag lärde även känna min vän bättre. :) Han är världens goaste person. 

För övrigt var Spanienresan helt fantastiskt underbar. Jag umgicks som sagt mest med min vän och han är världens goaste. :D Såklart man håller avstånd från psykopater så gått som det går.

Kommentera

Publiceras ej