För att få en vacker hud eller behålla sin vackra hud är det jätteviktigt som sagt att man använder en bra rengöring alltid när man gör rent ansiktet. Det skrev jag redan om i ett annat inlägg tidigare. 
 
Hur som helst. Nu vill jag poängtera vitsen med att verkligen rengöra ansiktet varje dag, morgon och kväll! Det är jätteviktigt oavsett om man sminkar sig eller inte så är detta grunden till att få fin hud! Varje kväll när man kommer hem har vi nämligen jättemycket smuts i ansiktet - ja en hel smutscocktail faktiskt, även om det inte synns! T.e.x från avgaser av bilarna m.m. Detta måste tvättas bort! (Enbart vatten tvättar inte bort tillräkligt med smutsen samtidigt som de flesta tvålarna är för avfättande och tvättar bort alldeles för mycket av hudens egna "fuktighetskräm" som huden själv tillverkar. Detta är absolut inte bra! Tänk därför på att göra rent ansiktet med en BRA rengöring varje dag - både killar och tjejer och oavsett om ni sminkar er eller inte!)
 
 
Dessutom ska man komma ihåg att peela huden då och då! Två gånger i veckan är perfekt. Då vill jag tipsa om Forever livings peeling - Sonya serien. Den är helt fantastisk. Den får bort fnaset från hudytan, sätter fart på blodcirkulationen så man får en fräsch hud. Huden blir len, ren och fräsh! Upplivad helt enkelt och man ser resultatet på en gång vilket jag tycker är häftigt.
 
Även med peeling ska man  vara noga med vilken man väljer då det finns många peelingar som innehåller allt ifrån småsten till vassa äggskal som kan skada huden! Forevers peeling innehåller b.l.a jojoba och det är det man känner av i peelingen. Jag tycker att det är värt att lägga en slant så att man får en bra peeling. Värt det, tro mig!
 
1-2 grr i veckan är det också bra att göra en ansiktsmask. Min favorit är även här en av Forever Livings produkter - marine mask heter den och  innehåller alger, tång, rosmarin, gurka , honung osv... massor med härliga, bra ämnen som återfuktar huden och gör rent på djupet. Den är väldigt prisvärd med tanke på hur länge den räcker.
 
Alltid innan man peelar sig eller har på en ansiktsmask ska man ALLTID rengöra ansiktet innan!

2 kommentarer

Sandra

07 Jun 2014 12:36

Hej! Tack för en bra blogg! Har du några tips på vad man kan göra för att slippa pormaskar? Både vad man kan använda för krämer/behandlingar för att motverka och vad man ska göra med dom man redan har...Har verkligen försökt allt, har ingen acne eller så men pormaskar hela tiden, bir galen!! Tack på förhand/Sandra

http://miassecrets.blogg.se/

08 Jun 2014 17:05

Hej Sandra! Håll utkik i min blogg så kommer jag att skriva ett blogginlägg om detta lite senare. ;)

Ha det bra så länge!

Hälsningar/Miassecrets

Kommentera

Publiceras ej