I dag har jag varit på behandling. Jag gjorde en kemisk peeling hos Operakliniken. Hudterapeuten som gjorde behandlingen var jättetrevlig. Produkterna som användes var av märket neostrata. Jag har hört bra om de produkterna och ville testa på en kemisk peeling från det märket. Jag är ju själv hudterapeut och gillar att prova olika märken. Kemisk peeling är bra på många sett; få bort döda hudceller och stimulera igång cellförnyelsen bland annat. Huden känns också väldigt fräsch efter att man gjort en kemisk peeling. Den stimulerar igång massa bra processer i huden helt enkelt... Behandlingen gick till såhär: huden rengjordes. Sedan preppades huden och sedan lades peelingen på som max fick verka i 4 minuter. Peelingen pirrade och stack i huden vilket den skulle göra.. Sedan la hon på en produkt som skulle neutralisera huden som sprayades på och sen så avslutande produkter. Det var kul att testa en Neostratabehandling. Jag ska göra en till kemisk peeling om 3veckor igen. Så jag kommer skriva mer om behandlingarna senare. Ha det bra !

Kommentera

Publiceras ej