Äntligen ledig. Har egentligen sommarlov nu från skolan och har haft det i 3 veckor. Jag har jobbat alla de 3 veckorna. Det behövs verkligen när man studerar. :) Nu har jag en vecka kvar av sommarlovet innan studierna börjar igen. Mycket av den tiden tänker jag lägga på studier eftersom jag valt att inte jobba den sista veckan ;). Det behövs så man är väl förberedd när man kommer tillbaka. Jag är hemma hos killen nu. Han är på jobbet. Det var så skönt att för en gångs skull få sova ut och vakna när man känner sig pigg och utvilad. Så fort jag blev ledig från jobbet efter 3 veckors jobb blev jag nämligen förkyld, fick ont i halsen och kände mig allmänt krasslig (orkeslös).
 
Men idag är jag så pigg. Jag har städat, tvättat, diskat, gjort frukost m.m och nu ska jag plugga. Känner mig mycket bättre.
 
Visst är det typiskt att man ska bli sjuk precis när man blir ledig? (Jag har egentligen inte tid att vara sjuk så jag förstår det inte)
 
 
 
Det känns LYXIGT att varken behöva jobba eller gå i skolan nu på en vecka. :D
Vissa får en månads semester men när/om jag är ledig så mycket blir jag bara rastlös och vet inte vad jag ska göra av tiden. ;) Så en vecka är perfekt.... då hinner jag förbereda mycket inför skolan och jag hinner även med sovmorgon. :) Superskönt!! ;)

Kommentera

Publiceras ej