Hej! Visst är det skönt att ibland bara krypa ner i soffan framför en bra film och käka godis, chips och popcorn och njuta av att se en annan verklighet. ;) Och visst ska vi få fortsätta ha några "dåliga onyttiga vanor" om vi har svårt att göra oss av med dem..

 

Jag tänker såhär: passa på att njut av livet och gör saker som du mår bra av. Ibland vill vi bara ha den där godispåsen och ibland tycker jag faktiskt att det är okej. Vi kan inte alltid vara nyttiga. Iaf tycker jag att det är svårt att aldrig synda. ;) Ni som inte gör det tycker jag är jätteduktiga. Men kom ihåg att njuta av livet även. ;)

 

Hursomhelst, har ni dåliga vanor som att ni äter godis, chips, socker, mycket vitt bröd, ni tränar inte, kanske röker eller någon annan dålig vana - vad som helst som kan vara svårt att ändra på har jag ett tips till er:

 

Nämligen detta: Man måste inte göra allt perfekt. Vi måste inte bryta alla våra dåliga vanor. I stället, när jag har en dålig vana brukar jag försöka skaffa mig en ny bra vana i stället så att det blir mer balans eller hur jag ska förklara. För ofta är det svårt att sluta med våra dåliga ovanor/synder. Så istället för att skälla på dig själv för att du åt den där godisbiten eller för att du inte gick till gymmet: Skaffa dig en ny bra vana i stället!

 

Om du röker och inte kan sluta kan du te.x börja motionera mer eller börja använda bra hudvårdsprodukter (som är en bra vana) eller ifall du äter dålig näringsfattig mat så kan du i stället för att ändra på kosten om du tycker att det är svårt att ändra på den, så skaffa bra kosttillskott i stället då så att du får i dig näringen på ett annat sett i stället!  (FitLine har bra produkter.)

 
För varje dålig vana jag har brukar jag skaffa mig en ny bra vana för att kompensera upp för de dåliga. Om man gör såhär brukar de dåliga vanorna faktiskt tillslut försvinna av sig självt har jag märkt!
 
 
 
Så, istället för att fundera på vad du inte ska äta vilket låter så himla negativt, fundera i stället på vad som är bra att äta och ät mer av det nyttiga såsom grönsaker och frukt. ;) Själv brukar jag köpa en ananas som jag skär upp i skivor och äter då jag får godissug. :) Jag har känslan av att socker från frukt och grönsaker är betydligt mycket nyttigare än sockret från godis. Naturliga "preparat" brukar vara bättre än "kemisk skit" från godis! Kram på er!

Kommentera

Publiceras ej