Hej.
Idag tänkte jag berätta hur jag har blivit mycket bättre på Engelska på bara 2 veckor. Under de två senaste veckorna har jag nämligen lärt mig över 600 ord permanent.
 
I skolan hade man ju så himla många ämnen att fokusera samtidigt på samtidigt som jag jobbade extra under hela gynnasiet. Då hade jag helt enkelt inte så mycket tid att studera Engelska som jag hade velat. Nu har jag äntligen tid!
 
För två veckor sedan hittade jag en sajt som heter worddive.com . Jag är riktigt glad och tacksam för det eftersom att efter att jag började använda den sajten har min Engelska utvecklats i rekordfart. Jag tror att det beror på att man på WordDives hemsida måste använda flera olika sinnen. Man ser bilder samtidigt som man läser, samt så ska man själv fylla i ord som fattas i meningar. Efter att man gjort det hör man hur ordet uttalas och så är det dags att säga efter själv. Alltså är alla sinnen inblandade (förutom smaksinnet såklart) vilket jag tror är bra vid inlärning.
 
Sajten skiljer på ord man har lärt sig permanent och ord som man övat på och ännu inte kan.
Det jag tycker är faschinerande är att WordDive känner av precis den nivån man själv ligger på och ger än sådana ord och meningar att öva på som man ännu inte kan. När man svarat rätt ett antal gånger känner den av att man kan ordet permanent och då får man andra saker att öva på. Skönt tycker jag. För tidigare hade jag problem med att veta om jag hade övat tillräckligt för att inte glömma orden senare men nu behöver jag som sagt inte bekymra mig över det eftersom teknologin har gått fram så mycket.
 
Andra språk man kan lära sig på siten är finska, spanska, franska, tyska, svenska m.fl.
 
Jag brukar använda tjänsten när jag har extratid. Te.x när jag sitter på bussen eller när jag kommit hem istället för att titta på serier. 
 
Läs mer på http://www.worddive.com
 
 
WordDive,

Kommentera

Publiceras ej