Recention på Top Cut i Solna: Jag gjorde olaplex behandling plus färgning hos top cut i Solna. Jag färgade även eftersom att företaget rekommenderade det för bäst resultat.
 
Olaplexbehandlingen var bra och gjorde att håret fick bättre kvalitet men färgningen hos "frisören" var katastrofal.
 
Önskemålet var: En brun färg med bara lite skiftningar av rött i som absolut inte fick bli för mörk eller för röd vilket jag påpekade jättetydligt. (hade bild med)
 
Resultat: knallröd botten som var alldeles för mörk, dassiga längder som hade helt annan färg än hårbotten. I utomhusljus såg hårfärgen mörklila ut och i vissa belysningar knallröd i botten och rödbrundassiga längder. Såg ut som en hemmabehandling som en 5åring skulle ha gjort snyggare. ;)
Jag blev så förbannad när jag såg resultatet och ångrade att jag inte hade kollat upp Top Cut innan jag besökte dem.
 
Efter en vecka fixade de dock till mitt hår och då var jag så tacksam att få det fixat igen fast att det var dem som hade gjort fel första gången. Jag hade trotts allt försökt få tag i företaget då i flera dagar. Denna gång var det en annan tjej som tonade mitt hår. Den här gången blev hårnyansen väldigt fin och glansig. Nyansen var superfin men för mörk för min hudton. Men de var ju tvungna att mörka ner mitt hår ytterligare för att dölja sitt gamla misstag med den knallröda färgen.
 
När färgningen var klar denna gång hade jag massa färg kvar i ansiktet som de lät sina kunder gå hem i...
kändes inte så proffsigt..
 
Jag kommer aldrig mer våga gå tillbaka till just denna salong med tanke på att en 5åring hade kunnat färga håret snyggare men å andra sidan rekommenderar jag varmt olaplex behandlingen. Den gjorde att mitt hår blev mer lättkammat.
 
Övriga iaktagelser: Salongen hade snygg inredning och när man kom dit kände man sig välkommen av personalen som var trevliga. De lät också supertrevliga i telefon när man första gången ringde och ville boka tid. Då fick man ett proffsigt intryck som ändrades när man väl fick behandlingen.
 
 

Kommentera

Publiceras ej