Hej. Jag måste berätta om solskyddsfaktorn Block the sun från märket Solution by Victus. Som auktoriserad hudterapeut och krämnörd älskar jag den. Jag har ju provat det mesta som ni vet och vill nu tipsa er om denna.
Av många solskyddsfaktorer blir man flottig av tycker jag men av denna blir man inte det. Den känns också väldigt skön på huden och doftar gott samtidigt som den är väldigt återfuktande vilket gör att man på sommaren kan använda endast denna produkt i stället för annan dagkräm då den har återfuktande egenskaper. Därför gillar jag den. Har man en torr hudtyp tycker jag dock att den kan vara bra att även använda en dagkräm ovanpå. Men om man är en normal hudtyp, fet eller bland så räcker det med endast denna på sommaren vilket är ett plus. Den skyddar både mot UVA och UVB strålar vilket jag tycker är viktigt att ett solskydd ska skydda mot båda. För låt oss säga att ifall man har en solskyddsfaktor som bara skyddar mot UVB så skyddar man ju inte huden mot hudens åldrande från solen eftersom UVA-strålarna påverkar hudens åldrande mycket och gör att huden åldras fortare, Därför är det viktigt med ett solskydd som skyddar mot båda typerna av strålning enligt mig eftersom man även vill hålla huden fin. :) Och allas hud behöver FUKT !=) Alltså är det en toppenprodukt om ni frågar mig. Jag älskar solskydd och alla människor borde använda minst solskyddsfaktor 30! /Mia, Auktoriserad hudterapeut

Kommentera

Publiceras ej