Här ska ni få några knep hur proffsen gör då vi målar naglar och/eller gör en manikyr.
 
1. Börja alltid med ett underlack. Dem brukar heta typ "base coat" eller liknande och är genomskinliga. Detta lack gör att du slipper känna dig besviken när du tar bort ditt nagellack senare. För ibland om man struntar i underlacket kan ens egna naglar bli missfärgade av nagellacket och det synns när man tar bort nagellacket!! Så för att slippa missfärgade naglar glöm då inte använda underlack först!
 
2. Här applicerar du ditt nagellack, den färgen som du vill ha! Jag brukar applicera två gånger nagellack när jag målar på mig eller en kund för då blir färgen finare. Är nagellacket väldigt "tunnt" kan det ibland behövas fler lager.
 
3. På med "top coat"/överlack! Överlacket skyddar nagellacket så att nagellacket sitter längre snyggt. Ökar hållbarheten helt enkelt.
 
Det var väl inte så svårt? ;)
 
/Den blivande nagelteknologen ;)
 
 
 
P.s. Någon som vet hur jag gör för att ladda upp bilder på bloggen? När jag försökt har det inte fungerat. Tack!
 
 
Ha det gott!

1 kommentarer

Anna zachariasson

04 Jun 2014 20:57

:DD

Svar:
M P

Kommentera

Publiceras ej