Här kommer ett bra hudvårdstips!
När du väljer en rengöring till ansiktet ska du känna hur rengöringen känns, känns det torrt och stramt är rengöringen förmodligen för avfettande då den tvättar bort för mycket av hudens egna "fuktighetskräm" som huden helt själv tillverkar. Använder du ofta en dålig rengöring som är för avfettande finns det en stor risk att du blir gammal i förtid, och det är inte så många som vill se äldre ut än dem faktiskt är. Eller hur? Så investera i en bra rengöring tycker jag!
 
Så hur vet man då om en rengöring är bra?
Svar; jo, som jag skrev ovan är det smart att känna efter HUR rengöringen KÄNNS! Känns det mjukt och behagligt att göra rent ansiktet med rengöringen har du förmodligen hittat en bra rengöring. :) Känslan är viktig. Underskatta inte detta! Känn efter riktigt noga. Hur känns det efter att du gjort rent ansiktet OCH INNAN du smörjt in dig med fuktighetskräm? När du gör det här "testet" vänta några minuter innan du smörjer in dig med hudkräm för om huden känns torr ens innan du smörjt in dig med fuktighetskräm ÄR rengöringen inte bra skulle jag vilja påstå!
 
Oftast är tvålar t.e.x inte bra att tvätta rent ansiktet med då huden lätt känns väldigt torr efteråt. Dock finns det undantag på tvålar som är bra att rengöra ansiktet med. T.e.x så har Forever Living Products jättebra tvålar, även till att göra rent ansiktet med. Ja, egentligen är deras tvålar bra för hela kroppen! Forever Living Products har även olika typer av rengöringsmjölk som man kan göra rent ansiktet med och/eller tvätta bort make up med om man föredrar den känslan mer. Deras rengöringar är jättebra och förövrigt har dem även andra jättebra produkter!
 
I bra hudvårdsrutiner är rengöringen verkligen viktig! Det är hela grunden som man inte ska slarva med. Underskatta aldrig en bra rengöring! (Om man endast skulle vilja ha en hudvårdsprodukt hemma så tycker jag att man faktiskt ska ta och köpa en bra rengöring.)
 
Ni kan fråga mig om ni har fler frågor angående rengöring så ska jag försöka svara så gott jag kan!
Lycka till!

Kommentera

Publiceras ej