Hej! I går var jag på en figur och stianalys hos Amelia Ursache. När man gör en figur och stilanalys får man reda på vilken kroppsform man har och vilka kläder man passar i. Det finns nämligen olika typer av kroppsformer och alla kroppsformer passar i olika typer av kläder. Det finns t.e.x de som har en platt kropp eller päronformad eller timglasformad kropp och även massor av fler former på kroppar finns tydligen. Amelia berättade att de vanligaste kroppsformerna i Sverige är den platta och päronformade (om jag minns rätt.) Hur som helst är det väldigt vanligt i Sverige med folk som har en platt kropp t.e.x. Hon mäter ju upp proportionerna på alla som gör en stilanalys så hon har ju bra koll på vad som är vanligt respektive ovanligt.
 
När hon gjorde kropps-och stilanalysen hade jag en svart tajt dräkt på mig medans hon ritade upp proportionerna på en vit tavla. Sedan mäter hon noga hur många cm man har mellan ben till midjan, hur långa armarna är, hon mäter midjan, hon mäter brösten och under brösten, rumpan och i princip allt mätte hon har jag för mig. Hon är otroligt noggrann och duktig. Jag hade precis 87,5cm mellan ben till midja och idealet är 87 cm exakt då man är i min längd så jag hade bra proportioner. 
 
Efter att mätt hela kroppen noga och ritat upp allt på en vit tavla kom hon fram till att jag har en timglasformad kropp vilket är ovanligt att man har i Sverige. I Sverige har de flesta en platt kropp. Jag kan tänka mig att det inte alltid är så lätt att se vad en person har för kropp innan man mäter upp allt noga eftersom att mycket kan döljas , förminskas och förstoras med kläder!
 
Timglasfigur:
Jag har en timglasformad kropp. Hon gav mig tips till hudanda kläder som passar denna kroppstyp vilket b.l.a är enkla tyger på klänningar, 3/4ärmar på tröjor, inte för mycket kruseduller vid brösten eftersom att proportionerna redan är bra och om jag har för stora kruseduller där ser brösten lätt ännu större ut och det behövs inte om man har denna kroppstypen. Hon gav massor av användbara tips och är jätteduktig! Jag kan varmt rekommendera Amelia Ursache till er som är nyfikna på att göra en figur- och stilanalys!
 
Hon berättade att i världen är det endast 8% som har en timglasformad kropp och att det är denna kroppsform som anses vara den mest kvinnliga kroppen som går att ha, så jag skulle vara glad för att jag har den formen.
 
I Sverige är de flesta är platta som jag skrev... Om jag fattade rätt så går det att ha en "Platt" kroppsform men ändå vara tjock. Det har med kroppsproportionerna att göra, att man inte har så mycket former helt enkelt om man är "platt"....
 
Det var jätteintressant och hon är supertrevlig och svarar på alla ens frågor! Hon är dessutom väldigt vacker!=) Ni som vill veta vad ni har för kroppstyp och få tips på vilka kläder som passar er kroppsform kan jag varmt rekommendera att gå till henne!
 
 
 
 
- Vilken kroppsform är du & vilka kläder ska du ha? 
 
Ni som känner mig (om ni säger det till henne) får stilanalysen för endast 750kr! Det är 50% rabatt! Hon gör även färganalyser för att se vilka färger som passar än bäst! Erbjudandet gäller även färganalysen.

Kommentera

Publiceras ej